Olga Rönnberg

Frågor och svar!

Olga Rönnberg

Det har blivit en tradition att vid varje nya 5 000 nya följare på Facebook köra ”Frågor och svar”.

Klart ska det firas även nu- tack alla ni 60 000 som följer Mamma Fitness!

Ställ era frågor här på bloggen så sätter jag igång och svarar under kvällen/morgondagen.

Vi kör mellan 20.00 och 20.30!

Go!

 

Kommentera - 220 kommentarer
Föregående artikel Lite kan ge mycket

Lite kan ge mycket

Olga Rönnberg
Ibland krävs det små förändringar för att få stor effekt.
Om vi tar kosten.
Denna effekt kan uppnås genom att utesluta alla små tillägg som finns i vår mat, våra små dagliga treats som håller oss i ”schack”. Men ibland är det just dessa treats som står mellan dig och dina resultat:
bär hit och dit, honung hit och dit, russin här och där, en ruta av mörk choklad varje dag, frukt i tid och otid, torkade frukter någon gång under dagen, proteinbarer, osv.
5 g russin till gröten låter inte mycket men om vi lägger till chokladen till eftermiddagskaffét, frukt som del av mellanmålet, honung till kvällstéet, proteinbar som nästa mellanmål så blir det mycket under en dag.
För att testa hur dessa små tillägg kan påverka formen: testa att gå utan ett enda under 1 v tid.

Kommentering är avslutad.

Nästa artikeln Frågor och svar!
Föregående artikel Före och efter

Före och efter

Olga Rönnberg

Det kom ett mejl från en av våra tjejer:

”Hej Mamma Fitness gänget!

För ganska precis ett år sedan födde jag mitt andra barn. Jag var rent fysiskt ett vrak då jag inte kunnat träna någonting alls under graviditeten pga konstant illamående. Kroppen kändes sliten, jag var svag och konditionen obefintlig.
Jag bestämde mig för att under föräldraledigheten prioritera min hälsa – att ge mig själv en chans att komma i form, bli stark och bygga upp kroppen från grunden.

Började träna efter boken ”Träning för nyblivna mammor” 1,5 vecka efter förlossningen.

Nu har ett år gått och jag är så vansinnigt nöjd över att jag höll mitt löfte till mig själv. Tack vare ert fantastiska upplägg har jag lyckats komma i form. Och jag är starkare än någonsin!!!

TACK!”

Stark, stolt, mätt.

www.mammafitness.se/ptonline

Kommentering är avslutad.

Nästa artikeln Lite kan ge mycket
Föregående artikel Du och din PT

Du och din PT

Olga Rönnberg

När man kommer till en tränare så borde man vara open minded.
Man går inte till en pro och berättar hur den ska göra sitt jobb.
Vår uppgift som tränare är att ge kunden resultat . Men HUR vi gör det är upp till oss. Fair enough?

Om en kund ”beställer” 5 dagars träning per vecka och vi ger 3. Är det fel? Troligen inte. För man räknar in resten: hur man sover, hur mycket man stressar, hur många barn man har och hur gamla de är, vilket jobb man har, vad man har tränat innan osv. Man kan inte isolera träningen från resten, man kan inte ge 5 pass/v om livet ser ut som ett ekorrhjul. Det blir inga resultat, det blir bara ångest och dåligt samvete. Vem vill ha det?

Om man kommer till en tränare för att få hjälp så tyder det på att det man gjort hittills inte funkat. Så det i sin tur kan innebära ”kill your darlings”, precis vad jag pratar om i boken. Man måste ge upp vissa moment för att lyckas. För vem vet, det är kanske just detta spinningspass man gör på torsdagar som är too much i ens nuvarande schema eller 5 crossfit pass /v eller 8 pass löpning/v. Så om man vill ha resultat: våga tänka nytt och annorlunda! Just ja: våga. Det krävs ett visst mod att ändra på saker och ting. Och många spenderar åratal på att försöka lösa mysteriet med uteblivna resultat dock med samma medel.

Kommentering är avslutad.

Nästa artikeln Före och efter
Föregående artikel Medan jag yogade…