Olga Rönnberg
Annons

While in Spain..

Olga Rönnberg

Just nu befinner jag mig i Spanien och visst tänkte jag till några gånger extra om maten. Jag vet av tidigare erfarenhet att maten i Spanien är inte alls av samma kvalité som vi är vana vid i Sverige. En del tillsatser, för mycket salt- you name it.
Men jorå- jag har hittat en hel del bra basmatvaror som jag är van vid hemma. Tom ekologiska sorter!
Havre, mandlar, pumpfröna, grönt te, chia fröna, en massa grönt, sötpotatis, även keso och kvarg och grekisk yoghurt. Det äts även mer kalkon och skaldjur här.  Jag klarar mig :-)

Idag blev det inköp av vitaminer , grönt pulver och omega 3.

20140410-220300.jpg

 

Kommentera - 9 kommentarer
Föregående artikel Tips på ett 20 m…
Annons

Tips på ett 20 min cardiopass

Olga Rönnberg

Här kommer ett cardioupplägg som jag gjorde i helgen.
Det är ett jag -hatar-mitt-liv-under -dessa-minuter-upplägg. Många kör sin cardio i slow motion- denna sorts cardio kommer inte ge avtryck på ämnesomsättningen- dvs kicka igång testosteron, tillväxthormon och självklart- fettförbränning.
MEN! short and sweet- tar bara 10 minuter att genomföra.
För att utvecklas från vecka till vecka- öka hastigheten, om än med 0,1 km/t.
Första ett par rundor kommer kännas lätta, men håll ut- du kommer ångra att du tänkte tanken 

Löpband.
warm up: gå snabbt i 2 min.
hoppa v bandet, öka hastigheten till 13, 5 km/t OCH höj bandet till 12%.
Spring nu så snabbt du kan i 20 sek, hoppa av och andas i 40 sek, för att få ner pulsen.
upprepa 10 ggr.
Sänk hastigheten/lutningen och gå i lugnt tempo i 2 min.

 

Kommentera
Nästa artikeln While in Spain..
Föregående artikel Älska dig själv…
Annons

Älska dig själv som du är.

Olga Rönnberg

Klisché? Nope.

”Jag vill ha magen som hon, rumpan som hon, armarna som hon”. Alla vi har våra egna ideér om hur det ”ska” se ut. Problemet är att vår genetiska sammansättning kanske inte stödjer våra idéer om perfektion. Vad göra? Många ger upp i att de aldrig får sina ideér uppfyllda men det DU kan göra är att 1. acceptera läget och 2. göra det bästa av DINA gener.
Eller mer konkret:

- lär dig gilla, älska det du har fått. Vet att en del tjejer skäms över sina breda axlar och försöker gömma dem. Gör inte det, breda axlar är snyggt! Bär dem stolt.
- lär dig dina egna regler, dina egna värderingar om vad DU står för och hur du vill se ut och hur du vill må. Sen bygg allt kring dessa värderingar.
- action. Der är enda du behöver göra. Lär dig hur- och you go girl!
- jobba hårt och jobba hårt men smart är två olika saker. Vad tror du jag vill tipsa om?  Smart= konstanta resultat i vad än du gör. Bara hårt jobb= spendera en massa tid på något som inte levererar några resultat
- health is your wealth. Så otroligt sant. Är du frisk så lever du fullt ut, om du är sjuk- du blir påmind om det ständigt. Så hälsan ska vara prio
- en sak i taget. Du kan inte springa tjejmilen OCH vilja bygga muskler. Eller ja, du kan vilja men i praktiken är det en omöjlighet. Så välj ett mål i taget.

Ha en bra kväll tjejer!

Kommentera
Nästa artikeln Tips på ett 20 m…
Föregående artikel Dagens motivatio…
Annons

Dagens motivationstips!

Olga Rönnberg

Ibland behöver man en liten push, hr kommer en!
- variera din mat. Keso-kvarg-träsket kommer man bli trött i längden.
- hur mycket vilar du? om du känner att du är helt slut i kroppen och hjärnan och träningen börjar kännas som tvång och du slutat med att öka på dina vikter- ta 1 v off. Helt.
- hur strikt är din mat? ju striktare du äter desto större risk för att allt kommer sluta i katastrof, dvs en helg med frosseri och ångest måndagen efter. Hälsosamt? inte mycket.
- ha koll på hur många kalorier du dricker. Kaffe hit och kaffe dit, 3% mjölk på det- det blir lätt flera deciliter på en dag
- när du lagar mat- en liten bit här och där kan lätt lägg till en extra portion. Man är blind till sådant.

Kommentera - 3 kommentarer
Nästa artikeln Älska dig själv…
Föregående artikel Du är den bästa…