Olga Rönnberg
Annons

Mitt pass igår!

Olga Rönnberg

Man behöver inte krångla till det, har man stång och viktskivor så kommer man långt.

Igår gjorde jag en tung workout för hela kroppen i form av cirkel. Få reps, tunga vikter  resulterar inte bara i muskelpåverkan även flåsträning. Vem säger att cardio innebär  enbart jogging eller stå på crosstrainern?

Passet:

6 reps frivändningar- gick  heeela vägen ner med rumpan

6 reps Push press- hjälp till med hela kroppen, det är ingen axelpress

la till vikter och gjorde 10 marklyft

tog bort vikten och gjorde rodd, 10 reps

8-10 good mornings

6 rundor!

 

Kommentera - 6 kommentarer
Föregående artikel Så här gör du fö…
Annons

Så här gör du för att komma tillbaka till vardagen

Olga Rönnberg

Hej tjejer!

Om det har varit för mycket av det goda i påskas- oavsett om det har varit genom medvetna val eller ”av misstag” -här kommer mina tips på hur du kan snabbt återställa kroppen:

- drick mycket vatten, vi pratar om uppåt 3 l.

- satsa på proteinrika måltider (som vanligt) och långsamma kolhydrater(som vanligt)  för att stabilisera blodsockret efter långvariga upp och ner. Och mycket grönt-  som vanligt. Hjälp levern att göra sitt jobb på bästa sätt.

-  satsa både idag och imorgon på intensiva pass där du svettas ut all vätska du samlat och även för att ”nollställa” glykogennivån i levern och musklerna

-  och framförallt- det som hänt har hänt- ingen ångest, inget dåligt samvete efter påsken. Ta ansvar för valen du gjorde, bara genom att erkänna att man bär allt ansvar för sina handlingar gör att man inte så gärna gör om dem dåliga valen.

 

Kommentera - 1 kommentar
Nästa artikeln Mitt pass igår!
Föregående artikel While in Spain..
Annons

While in Spain..

Olga Rönnberg

Just nu befinner jag mig i Spanien och visst tänkte jag till några gånger extra om maten. Jag vet av tidigare erfarenhet att maten i Spanien är inte alls av samma kvalité som vi är vana vid i Sverige. En del tillsatser, för mycket salt- you name it.
Men jorå- jag har hittat en hel del bra basmatvaror som jag är van vid hemma. Tom ekologiska sorter!
Havre, mandlar, pumpfröna, grönt te, chia fröna, en massa grönt, sötpotatis, även keso och kvarg och grekisk yoghurt. Det äts även mer kalkon och skaldjur här.  Jag klarar mig :-)

Idag blev det inköp av vitaminer , grönt pulver och omega 3.

20140410-220300.jpg

 

Kommentera - 18 kommentarer
Nästa artikeln Så här gör du fö…
Föregående artikel Tips på ett 20 m…
Annons

Tips på ett 20 min cardiopass

Olga Rönnberg

Här kommer ett cardioupplägg som jag gjorde i helgen.
Det är ett jag -hatar-mitt-liv-under -dessa-minuter-upplägg. Många kör sin cardio i slow motion- denna sorts cardio kommer inte ge avtryck på ämnesomsättningen- dvs kicka igång testosteron, tillväxthormon och självklart- fettförbränning.
MEN! short and sweet- tar bara 10 minuter att genomföra.
För att utvecklas från vecka till vecka- öka hastigheten, om än med 0,1 km/t.
Första ett par rundor kommer kännas lätta, men håll ut- du kommer ångra att du tänkte tanken 

Löpband.
warm up: gå snabbt i 2 min.
hoppa v bandet, öka hastigheten till 13, 5 km/t OCH höj bandet till 12%.
Spring nu så snabbt du kan i 20 sek, hoppa av och andas i 40 sek, för att få ner pulsen.
upprepa 10 ggr.
Sänk hastigheten/lutningen och gå i lugnt tempo i 2 min.

 

Kommentera
Nästa artikeln While in Spain..
Föregående artikel Älska dig själv…