Olga Rönnberg

Tack alla följare!

Olga Rönnberg

Nu är det dags att säga hejdå för min del. Jag slutar blogga för Mama.

Det har varit mycket händelserika år, den jag är idag har så mycket med denna blogg att göra. Tack alla som följt mig under denna tid! Men det känns ändå att det är bara början :-)

Som det ser ut nu så är jag blogglös men ni hittar mig så länge på Instagram (olga_ronnberg) och på Facebook, sök på Mamma Fitness Sweden.

Lev väl!

 

Kommentera - 1 kommentar
Föregående artikel Något att tänka…

Något att tänka på.

Olga Rönnberg

Det har blivit lite av ”mode” att ta sommarbrejk, skita i hur man äter och tränar med orden ”jag har valt”.
Få vill ta hand om resultaten av det. Få kan komma ur det. Få fattar att resultaten hänger ihop med vad de har valt. Jo, jag är FÖR att ta pauser då och då – det är bara sunt men inte i 2 månader- inte om man har en hel del kvar att ta itu med.
Men gissa vad! Det funkar inte med on eller off, det är i så fall fortfarande samma gamla ”jojo” för man har inte ändrat sin inställning om man säger ”jag ska börja om från början” istället för ”jag fortsätter där jag slutade”.

En klok man sa så här en gång: om man längtar efter sin semester så ska man kanske fundera över vilket liv man lever? Varför inte jämföra det med livsstilen- om du längtar efter en kost&träningspaus- det är kanske dags att se över kosten (för strikt och du längtar varje onsdag efter en stor fet chokladkaka ? för tråkig? ensidig?) och träningen ( för tufft? för slappt ?för ensidigt?).
Något att tänka på.

Kommentering är avslutad.

Nästa artikeln Tack alla följare!
Föregående artikel Min frukost imorse

Min frukost imorse

Olga Rönnberg
Min frukost imorse: ugnsbakad pannkaka med persika.
Gjorde smet på 3 äggvitor, havrekli 1 dl och stekte i 1 tsk kokosolja.
Dekorerade den färdiga pannkakan med persika, kryddade med kanel och kardemumma. In i ugnen, 200 grader, 15 min.
Frukostar behöver inte vara tråkiga.

20130806-115951.jpg

Kommentering är avslutad.

Nästa artikeln Något att tänka…
Föregående artikel Hur vill du se ut?

Hur vill du se ut?

Olga Rönnberg

Här ser ni tjejer med muskler. De har olika mycket muskelmassa och självklart olika looks.

En sak är säker dock: oavsett looken så har dessa tjejer lagt mycket tid på styrketräning- både bikinitjejer, fitnesstjejen, crossfittjejen, body buildingtjejen. Dessa muskler växer inte bara så här, över en natt så no worries att det blir för mycket på en gång.

Ett tips dock är att börja styrketräna, bara börja! Börja få muskelmassa och sen avgör själv om det är dags att stanna vid en viss look. Sen kan man alltid underhålla det man skaffat sig. Men ingen styrketräning=inga muskler. Inga muskler=slapp kropp utan former.

Kommentering är avslutad.

Nästa artikeln Min frukost imorse
Föregående artikel Kvällsmellanmål