Olga Rönnberg

Näää hörrni! 3 månader kvar!

Olga Rönnberg

till min killer-superduperhäftiga- världens jobbigaste -med en massa krav – kettlebellutbildning! Dags att fokusera mer på det, eller hur?

Snatches sitter nästan , pullupsen med 15 sek- hänga över stången klarar jag av. Sen är det en massa teknikkrav i olika övningar och det blir att jobba med det framöver. Så kb, hantlar och löpband blir mina kompisar 3 månader framöver. Och så tillbaka till mina stretchdagar, för kb sliter i fall man har problem med höftböjer som jag har med tanke hur många reps man gör.

Mamma Boot Camp utbildning imorgon, 16 nya instruktörer är på plats så under nästa vecka kommer ni få veta vilka platser som blir aktuella denna vår/sommar. Inga amatörer här inte !

Idag köpte jag världens minsta tomater, de var så söta så jag var bara tvungen! :-)

Vill önska er trevlig helg mamas!

Ikväll blir det tårta, igen. Sonen fyller 12, klart ska det firas!

 

  • Cicci H

    Tack Olga för svaret! När jag skrev att jag har svårt med frukost före jobbet var det inte tiden, utan att jag inte är hungrig och har svårt att få ner nåt. Därför bara frukten, men vid 9 på jobbet äter jag t ex gröt el ägg. Har köpt hem keso o kesella idag och hoppas på att det kan funka som extra proteinkällor. Tror du jag behöver proteinpulver oxå?

  • Mamma till 2

    Jag har depp idag… Ställde mig på vågen idag, VARFÖR gjorde jag det undrar jag nu.. Suck. Vet att man inte ska
    titta bara på siffran men hur kul är det när man ligger på 2.5 kg+!!!!
    Jag har tränat bra! Tung styrka och intervaller delat på olika dar.. Säkert muskler, försöker jag intala mig..
    Suck, deppig ändå..
    Imon tar jag nya tag men ikväll tjurar jag..

    • http://www.mammafitness.se Olga Rönnberg

      Det är säkert vätska och inget annat, för att gå upp i vikIt i fett så krävs det extra 15000 kal och det är mycket mat. Inte har du ätit det?Så lugnt och fint , gå tillbaka til din plan

  • http://www.styrkelabbet.se/deffa/ Daniel

    Vi saknade dig igår på RKC Prepp-kursen, Olga! ;) Jag ska också gå RKC:n till sommaren, och var för första gången på Kettlebell Center igår. Det var tur kan jag säga, jag var lite ute och snurrade med tekniken på vissa övningar… Men, lyckades i alla fall pressa upp en 40 kg kettlebell för första gången. ;)

    Lycka till med den förberedande träningen i alla fall! För min del blir det väldigt stora volymer pressande och swingande för att orka med den stora träningsvolymen som kommer komma under helgen…

    Förresten får du gärna slänga ett getöga på min senaste artikel (som du kommer till om du klickar på mitt namn). Du kanske har något bra tips som jag har missat att ta med!

    Ha det fint!

  • louise

    Vad använder du för proteinpulver? :)

    • http://www.mammafitness.se Olga Rönnberg

      Från Gaspari nutrition, alla sorter

  • Cicci H

    Hej Olga och alla glada mamas! Jag har följt denna blogg ca 1 år och blir alltid peppad och inspirerad av er! Jag är mama till en son som snart fyller 11 år. tänker ofta på hur annorlunda mitt liv sett ut om t ex barnmorska kunnat tipsa om bra magträning efter graviditeten (stor son, kejsarsnitt). Tagit tag i min träning, kosten är nog ok, men jag har svårt med sötsuget. Denna månad har varit en platå, så nu har jag lusläst kostlänken för att kunna ta ett rejält tag i den biten. Har inget nyårslöfte, utan månadsutmaningar. De som handlar om träning funkar fint, men de kostrelaterade spricker… Jag jobbar i köket på ett litet vårdhem. Svårt för mig att äta frukost före jobbet, tar en frukt och vatten. Äter ibland gröt el ägg, gillar wasas havreknäcke och falurågrut. Har tips till er som jag hoppas är ”Olga-ok”: havregrynsgröt, med lite rågflingor i, för smak kan jag koka i äppeljuice, riva äpplen + massor av kanel. Solrosfrön, pumpafrön, linfrön, både hela och krossade. Frusna bär av olika slag ger både fin färg och smak i gröten. Gillar även keso med kanel, päronbitar och valnötter. Angående träning så gäller korta högintensiva cirkelpass, styrka på gym, joggning, stavgång och min 8kgs KB. 100 swings på 2.30 ca. Jag gillar blandningen. 4-6 pass/vecka. Är det för mycket? Tänker springa vårrus och minst ett millopp i sommar! Nu hoppas jag komma ifrån platån… Är jag helt fel ute med mitt upplägg? Hur många fel gör jag? Utöver de uppenbara med mitt sockercrap?! Vi jobbar vidare allihop! Tack för den här bloggen!

    • http://www.mammafitness.se Olga Rönnberg

      Du ska ändå äta frukost, alla har 15 min? Sen så ordentligt med protein! I

  • Elin

    Dum fraga kanske, men hoppas att nagon kan svara… Sa nar man har gjort utbildningen, ar man kvalificerad kettle bell instruktor da?

    • http://www.mammafitness.se Olga Rönnberg

      Man blir självklart instruktör, det är jag redan med detta är världsnivå.

  • Anna

    Jag är rätt nybliven här på din blogg, ingen mamma, men en otränad tjugoåring som börjat ta hand om sin kropp för inte alls länge sen. Jag måste säga att du och din blogg är väldigt inspirerande :-) Det går dock trögt, har men det SKA gå. Tack för en superbra blogg!

    • http://www.mammafitness.se Olga Rönnberg

      Tack’ ta en dag i taget, till slut kommer du dit

  • http://mamalarsson.blogg.se Mathilda

    Fick hem senaste nr av mama igår. Vilka fina bilder och va mkt klokt du har att komma med :)

  • Susanne Nilsson

    Ser med spänning fram mot var det blir !

    Vilka resultat det blev på BL !
    Sa till maken idag att denna gången har varit totalt överlägsen ! Du och Mårten coachat BRA =)
    Trevlig helg Kram

  • http://www.mbcvaxjo.se/Blogg Betty (StepUp 2 Fitness)

    Grattis till sonen och trevlig helg!

  • camilla

    Kul Olga , jag fyller år 26 mars och min son fyller 10 idag ,,, men jag åt ingen tårta idag ….hihi men jag är ju också inne i en dont eat suger period .Ha en trevlig helg .

  • http://blogg.mama.nu/motnyttliv Kristina

    Grattis till sonen och ha en superhelg!!
    Läste om dig i mama idag, jättefint reportage!! Undrar om dina stora barn tycker att det är ”jobbigt” eller kul att ha en känd mamma?
    Kram!