But first – coffee

 Vi har verkligen fått in rutinerna här borta så det känns lite märkligt att åka hem. Det är min träningsdag idag och ni var några som undrade hur jag äter. Har jag aldrig berättat det? Hur som så är kaffe min frukost. Den tar jag innan träningen. Efter träningen så blir det oftast något proteinrikt med massor av grönsaker – kött, fisk, you name it. Men här i Spanien brukar jag även belöna mig med en vattenbaserad proteinshake direkt efter träningen för att det är gott och för att få i mog extra vätska för amningen. Till middag är det samma sak, proteinrikt och mycket grönsaker. Jag äter två mål om dagen men inte mindre än någon annan, jag bara koncentrerar hela dagsintaget till två måltider så folk får ofta stora ögon när de ser mina tallrikar – lastbilschaffisportioner som gör mog stark på gymmet.

Saker jag aldrig äter: plockgodis.

När jag syndar: Glass, gärna häagen daaz salted caramel Maj gadd!

Hur ofta jag syndar: en dag i veckan, måndagar har det blivit i spanien.

Matfilosofi: Äta saker som är gott och gör att jag presterar bra på gymmet. 

  1. Sara skriver:

    Jag håller på att sätta mig in i en för mig helt ny kost. Ska äta efter så kallad fodmap, vilket innebär att där är vääldigt många grejer man inte får äta. Och det står helt olika info på nätet om vad man får och inte får äta, och så är jag dessutom vegetarian. Så det är lite tricky just nu både att sätta sig in i det, och att hitta recept som funkar. Anyway…du har lovordat Gustavs glutenfria pannkakor och bröd. Så jag skulle så gärna vilja ha recepten på dem, om du (eller han) har lust att dela med er av det här på bloggen.

    1. Annica skriver:

      Köp Monash university FODMAP appen. Appen är på engelska men oerhört bra! Visar vilken mat som är vad och innehåller en del recept. Recepten är visserligen på mat som är vanlig i Australien men ändå. Finns guide för vegetarianer i den också ang att få i sig tillräckligt med näring.
      Har ätit enligt FODMAP med hjälp av enbart den appen i två år och funderar fantastiskt bra. Så behändig! Lycka till!

      1. Sara skriver:

        Åh tack för tipset! Ska jag kolla in. Kul att du fungerar bra på den kosten. Har läst nånstans på nätet att det är ca 70 procent som blir hjälpta, så det är bara att hoppas på att man tillhör de procenten.

  2. Loppan skriver:

    Mig veterligen skall man inte trycka pulver protein Shakes när man ammar…

    1. Anna skriver:

      Källa på det?

      1. Fia skriver:

        Har heller inte hört, däremot är det inte så bra för njurarna med protein-overload

        1. anna skriver:

          Friska njurar klarar av proteinet utan problem!

  3. Ulrika skriver:

    Salted caramel.. My God.. Livsfarlig, I tell you, livsfarlig. Lyckas en hejda sig själv innan halva är borta har en gjort det bra.

  4. Äter du bara två gånger om dagen? Orkar du styrketräna på bara kaffe? shit inte dåligt, jag orkar inget alls om jag inte får i mig en riktig frukost, men alla är ju olika. What ever works for you sweetie. 😀 Det funkar ju uppenbarligen eftersom du bara blir starkare och starkare. 😀 Så kör på bara! 🙂

    Jaha är det dags att åka tillbaka? Har det redan gått 5 veckor? eller hur länge skulle ni vara där? Vad underbart det måste vara att ha boende utomlands. Och ja, jag håller med, den glassen.. OMG!!

  5. Hur kommer det sej att du ”bara” äter två ggr om dan? Finns det en tanke bakom eller är det för att du trivs med det?

Lämna ett svar till Johanna Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..