En orangutang på gymmet

Gud vad nervös jag var för att träna med David igår. Han märker ju direkt om man har skött träningen eller inte. Det kanske ser ut som jag bara hänger lite, men testa detta om ni kan. Häng i 30 sekunder, ner med axlar, spänn mage och rumpa, låt tårna peka nedåt. Ganska jobbigt. 

  

Hur som så gick det bra. Mina fronsquats har blivit bra. Här kör vi reps på 25 kilo men jag ska upp till 60 kilo inom… Vettefan om hur länge men första målet är i alla fall 60 kilo. 

 Det var så skönt att vara tillbaka på gymmet. Träffade på Numi, Hugo och gänget som tränar där. Det är så skönt att träna på ett gym där folk har skyhöga mål. Crossfit games – att tävla där är inte dåligt. Jag följer massor av kvinnor som tävlat där. Min favorit är Thorsdottir. Älskar hennes attityd. Det är så inspirerande att följa henne på insta. 

  
  
 Sen finns det flera som säger ”men gud så där vill man inte se ut” om Annie. Folk är så jädra utseendefixerade. Titta på vad hennes kropp kan göra istället, tänker jag. Funktion framför fåfänga. Sen blir allt väldigt vackert när man börjar titta på vad den fantastiska kroppen kan göra.

/Elaine, ska få ut största möjliga utifrån hennes kropps förutsättningar❤️.

 

  1. Malin skriver:

    Och så finns det såna som jag som tänker att åh, om man ändå såg ut sådär. Tänk så mycket man skulle kunna göra med den. Lyfta jättetunga säckar med hundmat med ena handen, kasta upp cykeln på biltaket lite lätt, hoppa hit och dit. Och så är den ju så jäkla snygg också! Tack för ett nytt inspokonto att följa!

  2. Hmm skriver:

    Jag för min del passar på ett ge beröm åt bilderna som du lagt upp på senaste tiden som helt saknar bakgrundspersoner. Hepp hepp 🙂

    1. Haha, tack ska tänka mer på det! Tack för påminnelsen!

  3. Grymt jobbat! Gillar din inställning!! Att träna som mammaledig tycker jag är extra viktigt. Då blir det ju mer kroppsarbete under dagarna samtidigt som kroppen är sliten efter en graviditet. Att satsa på en funktionell kropp som håller hela livet är helt rätt. Om du kan inspireras av min träning som mammaledig gå gärna in på http://healthbyjohanna.com. Lycka till med dina mål!

  4. Sara skriver:

    Hänga är sjukt bra för kroppen! Speciellt när jag har hälsporre som gör att jag inte får springa.. 🙁
    Squat-träningen blir bättre om du sitter nere i squat ibland även utanför träningen. Men du får säkert sån info av din Pt så ska inte påpeka mer..

  5. Mitt mål är att kunna springa alla tre kilometer och inte bara springa tre minuter i taget (gjorde mitt andra löppass på 20 år igår nämligen haha!)
    Min sjukdom gör det ju lite svårt men alltså, det finns de med samma diagnos som inte har samma lyx som jag, att jobba heltid och dessutom kunna träna både löpning och styrketräning. Jag är tursam! 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..