När sötsuget smyger sig på!

Framåt kvällen, nästan alltid efter jag lagt Vilde kommer mitt sötsug smygandes. Jag försöker stå emot då jag faktiskt varit beroende av socker.

Men en sak som jag unnar mig då och då är en sak jag alltid har hemma, blåbärs soygurt! Häller upp i ett plastglas och ställer in i frysen 45-60 minuter. Och sen äter jag det. Blir nästan som glass, fast tusen gånger bättre!

20120426-190336.jpg

Den här glassen har dock stått inne några timmar. Annars brukar den vara mjukare!

Vad äter ni när sötsuget tar över? Har ni några smarta och mindre onyttiga tips att dela med er av?

  1. Mosa en banan med kakao på – tips från min moster som går en utbildning i näringslära. Stillar sötsuget och är aningens mättande :)

  2. Natali skriver:

    Hur är Soygurt nyttigare än glass menar du? Sist jag läste innehåller det lika mycket socker/kolhydrater som vilken gräddglass som helst.

  3. loppan skriver:

    Alla kolhydrater blir till socker nar du ater dem. Frukt ar bara socker och vatten. Det nyttigaste du kan ata ar fet youghurt med hog protein halt och fa kolhydrater, slang i nagra hallon de har minst kolhydrater i sig. Eller ta en ruta 85% choklad med ett jattelass vispad gradde pa.

    Naringslara ar inte svart men valdigt fa har koll pa vad som ar ”nyttigt” och inte.

  4. Ida L skriver:

    Fruktsallad med matlagningyogurt eller gräddfil med lite vanlijsocker.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..