I annonssamarbete med MER

NÄR DET BLIR SÅ MYCKET MER

I samarbete med MER har jag nu fått testa dessa nya fruktdrycker, ny design och förbättrat innehåll. Låt mig berätta MER!

mer

mer-kalas

kalas

nya-mer

 

MER känner nog många till, den har liksom alltid funnits där även när vi var små, eller hur? Ibland fick jag en i affären på fredagarna, eller till skolutflykten och på picknicken. Ända sedan dess har allt varit ganska lika, tills nu.

Vi blir mer och mer medvetna i våra val och det blir MER också. Det är faktiskt därför jag främst vill göra det här roliga och informativa samarbetet tillsammans med MER. För att kunna upplysa föräldrar till smartare val.

För de allra flesta av oss, oavsett om vi vill, eller vill erkänna det för oss själva, tycker det är okej, eller inte så sticker vi till våra barn socker och smått och gott. Såklart att de små också ska få unna sig ibland, när det är dags för kalas eller utflykt, att det blir en naturlig del i det, precis så som det var när vi var små, eller vad säger ni? Med det gillar jag att man numera kan göra bättre val än tidigare utan att behöva kompromissa med det mysiga och goda.

Nu gör MER en efterlängtad förändring och ändrar sitt innehåll och sin förpackning. Tack! För jag gillar precis allt med det här jämfört mot det tidigare.

Receptet är förnyat, det är 30% mindre socker jämfört med övriga fruktdrycker utan kolsyra. MER är enbart sötad med sötma från fruktjuicen och naturlig socker.

Dessutom är designen och illustrationerna inspirerade av svenska sagoböcker – så himla fint!

Och jag måste faktiskt helt ärligt, ja den här smakar mindre ”sött” och jag gillar det mycket bättre. Jag tror att det här kommer bli en långvarig ny favoritklassiker hos fler än oss.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..