EM resa med Betsson

Simon:

Em stjärnfamilj fotboll sköld läckberg

Nu var denna resan över, vilken äventyr och jag kan säga att jag kunde nog inte fått en bättre första fotbollsupplevelse. Började härligt redan på Arlanda när vi möte upp alla som skulle åka med, träffade även några bekanta vänner, Jacob Öqvist som jag tränat och som nu tränar på min klubb och Martin Stenmark som uppträde både på planet och på plats.

Vi checkade in och satte oss ner och tog lite dricka på en bar. Ellen Bergström och Klas Eriksson joinade och vi satt och pratade och hade riktigt trevligt. När vi kom på planet var stämningen på topp, har aldrig varit med om något liknande på en flygresa, ramsor och sång och ett galet tryck, skrattade så att jag hade ont i magen och tårarna rann några gånger för att vi hade så kul.

Väl framme begav vi oss till hotellet, skönt att ta en dusch och byta om till rena kläder. Det bjöds på mat och fest på en takterrass några hundra meter därifrån och Martin började köra loss med musik och vi fick en grym stämning, när hans låt In LAS Vegas kom så fick jag joina på scen och vara med och sjunga lite grann. Det var en upplevelse vill jag lova, galet kul och en ära att få sjunga med en så duktig artist. Avslutade kvällen med att gå och äta en god bit mat på en uteservering strax efter midnatt innan det blev läggdags.

Em stjärnfamilj fotboll sköld läckberg martin stenmark

Matchdagen startade vi med frukost och sen gick vi en sväng i Nice som är en fantastiskt vacker stad. Mycket fin arkitektur och fick en väldigt trevligt intryck, överallt finns massa små fik och matställen, stranden helt fantastisk och det var där vi hamnade efter promenaden.

Em stjärnfamilj fotboll sköld läckberg

Älskar att bada i havsvatten och även om det inte var jättevarmt i vattnet så stekte solen på ganska bra i solstolarna så efter en stund gick det inte längre och att svalka sig i vattnet var så sjukt skönt, vi hängde där ganska länge och gick först när det var dags att byta om och äta lunch innan det var dags att bege sig till fan zone och arenan.

Det var buss som gällde till arenan och avspärrat en bra bit innan så det var en bra promenad på säkert två kilometer att gå innan man kom dit. Väl framme var det mycket säkerhetskontroll innan vi kom in, något som var mycket märkligt var att Sean inte fick ha med sig sin iPhone-laddare in men en tändare gick bra, känns som en liten felprioritering där men in kom vi iaf.

Stämningen i hela Nice och på arenan var fantastisk, jag hade inte kunnat tänka mig att det skulle vara så mäktigt att vara i publiken, det var obeskrivligt, vet inte hur många tusen fans som vad där, men alla var glada och alla skrattade, hälsade hejade oavsett vilket land man hade på sin tröja.

Em stjärnfamilj fotboll sköld läckberg

Det var så synd att det tillslut blev en förlust och det kändes hur lusten gick ur både publiken och det svenska landslaget när Belgien gjorde mål. Trots den tunga förlusten kunde jag glädja mig åt att jag lagt ett bet på Betsson att Zlatan skulle göra en tunnel vilket han självklart gjorde.

Så glad att få uppleva mitt första mästerskap och jag tror inte att jag skulle kunna fått det bättre, allt var verkligen toppen, vädret i Nice har varit grymt sen vi kom.

Saknat min familj där hemma och när vi åkte hem kändes det alldeles lagom, vi hann med lite även dagen efter matchen, min vän Sean fick lust och gjorde en tatuering för att föreviga denna resan, ett par boxningshanskar och texten S.O.S ( Simon och Sean) på foten. Vi hittade en kille från Rumänien som gjorde den och han var riktigt grym, men det syntes på Sean att det gjorde riktigt ont.

Em stjärnfamilj fotboll sköld läckberg

Väl hemma var det helt underbart att få krypa ner bredvid Camilla och hålla om henne, nu är det helt plötsligt midsommarafton och det ska vi fira tillsammans med vår två årsdag.

Tack Betsson för detta samarbete och en oförglömlig upplevelse. Det här ska definitivt göras om.

//Simon

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida