Smått slut i kolan

Ja ni, just nu är undertecknad smått trött. Förutom tröttheten man egentligen känner dagligen numera så är jag lite extra slut nu då jag besökte min naprapat tidigare idag. Det är mitt första besök sedan april förra året. Vanligtvis måste jag gå några gånger om året för att hålla min rygg och nacke i schack, men eftersom jag var gravid förra året och jag sedan varit fullt upptagen med barnen så har det inte blivit något besök förrän nu. Och JÄKLAR vad det behövdes. Jag var så stel och hade så mycket ömma punkter så det var ett skämt. Förutom det kroppen gick igenom under själva graviditeten så är ju inte tiden efter med att bära och mata barn en dans på rosor för kroppen heller haha. Så nu några timmar senare känner jag att jag fått mig en rejäl omgång. Kroppen börjar bli öm och kinderna känns varma. Blodcirkulationen börjar komma igång igen sakta men säkert. Det blir ytterligare ett besök om ett par veckor igen. Förhoppningsvis behöver jag sedan inte komma tillbaka förrän i höst igen sen. Men visst blir kroppen trasig efter en graviditet och efter?! Min ländrygg var på riktigt PAJJ precis efter jag fött barn. Min rygg fick kompensera magen så enormt under graviditeten, så efteråt kom jag knappt upp igen om jag stått framåtböjd och typ bytt kläder på barnen haha. Nu är det som tur var bättre.

Ska checka ut snart känner jag. Barnen sover i sina sängar, jag har hällt upp ett glas bubbel, pizzan är på väg och vi ska se första avsnittet av Let´s Dance. Alltså, fattar fasan inte att jag faktiskt varit med där?! Under tre månader dansade jag VARJE dag, mellan 2-8 timmar. För sjukt. Men så galet roligt!

  1. Ylva skriver:

    Kroppen blir nog mer påverkad av graviditeten än man tror. Jag har fått löparknä nu 2,5 år efter yngsta dotterns födelse. Beror på att magmusklerna fortfarande är för svaga och höftböjarmuskeln för tajt samtidigt som småmuskler i rumpan fortfarande är svaga. Bara att köra rehab, foamroller och några extra kiropraktorbesök. Fast vad är väl obalans i muskler när kroppen har bakat två barn 😀

  2. Packtips! Packa barnmatsburkarna under vagnen, den packas ju separat och slipper då ta värdefull plats i resväskan. Så gjorde vi när vi reste till Thailand i 1 månad. 30 barnmatsburkar under babyjogger resevagn fick plats! (den fälls dubbel, förutsätter att ni inte har paraplyvagn med er, då blir det svårare).

  3. Alvaro skriver:

    Hi Marie! I just stopped here to say hello 🙂

  4. C skriver:

    Ta hand om dig så du inte kör slut på dig. När jag var föräldraledig gick jag in i väggen. Började med ont i kroppen och massa besök till naprapat. Sen följde bara fler symptom. Jag gjorde massa saker parallellt med att ta hand om ett barn, trodde jag orkade med samma tempo som innan jag fick barn. Sov dåligt så fick aldrig återhämtningen jag behövde. Hade jag ”bara” ägnat tiden till att vara föräldraledig hade jag kanske orkat med sömnbristen och det hade aldrig gått så långt som att bli utbränd. Att vara föräldraledig är en heltidssyssla och att dessutom ha tvillingarna är ju dubbelt upp 😅
    Så sköt om dig!

  5. Och så grymt duktig du var också 🤩🤩

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..