Tack alla följare!

Nu är det dags att säga hejdå för min del. Jag slutar blogga för Mama.

Det har varit mycket händelserika år, den jag är idag har så mycket med denna blogg att göra. Tack alla som följt mig under denna tid! Men det känns ändå att det är bara början :-)

Som det ser ut nu så är jag blogglös men ni hittar mig så länge på Instagram (olga_ronnberg) och på Facebook, sök på Mamma Fitness Sweden.

Lev väl!

 

  1. Hej, för länge sedan skrev du om skador relaterat till träning. Ville bara tipsa om en riktig grym naprapat i täby om du skadar dig någon gång http://www.naprapattaby.se. Älskar din blogg läser den varje dag sluta inte blogga!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Något att tänka på.

Det har blivit lite av ”mode” att ta sommarbrejk, skita i hur man äter och tränar med orden ”jag har valt”.
Få vill ta hand om resultaten av det. Få kan komma ur det. Få fattar att resultaten hänger ihop med vad de har valt. Jo, jag är FÖR att ta pauser då och då – det är bara sunt men inte i 2 månader- inte om man har en hel del kvar att ta itu med.
Men gissa vad! Det funkar inte med on eller off, det är i så fall fortfarande samma gamla ”jojo” för man har inte ändrat sin inställning om man säger ”jag ska börja om från början” istället för ”jag fortsätter där jag slutade”.

En klok man sa så här en gång: om man längtar efter sin semester så ska man kanske fundera över vilket liv man lever? Varför inte jämföra det med livsstilen- om du längtar efter en kost&träningspaus- det är kanske dags att se över kosten (för strikt och du längtar varje onsdag efter en stor fet chokladkaka ? för tråkig? ensidig?) och träningen ( för tufft? för slappt ?för ensidigt?).
Något att tänka på.

  1. Förstår vad du menar…För mig har det dock under de senaste två somrarna inneburit mer träning än under vinterhalvåret. Jag tycker det är lättare att få till det med träningen under sommaren. Visst äter man(jag) mer men jag rör mig mer i stället. Har köpt din bok och tränar utifrån den nu. Mkt nöjd, känner mig starkare på väldigt kort tid. :-) Tackar!

  2. Jag instämmer helt! Jag hade just den diskussionen med min man. Han tyckte jag kunde ta en paus från träningen för ”det går ju alla andra….” Men jag är inte som alla andra isåfall, och jag vet vad jag mår bra av. Så nu får han börja om på ruta 1 med sin träning, och jag – ja fortsätter som vanligt, det har jag ju gjort hela tiden. Så här behövs ingen omstart.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..

Min frukost imorse

Min frukost imorse: ugnsbakad pannkaka med persika.
Gjorde smet på 3 äggvitor, havrekli 1 dl och stekte i 1 tsk kokosolja.
Dekorerade den färdiga pannkakan med persika, kryddade med kanel och kardemumma. In i ugnen, 200 grader, 15 min.
Frukostar behöver inte vara tråkiga.

20130806-115951.jpg

  1. Hej!
    en lite fråga ang fördelning. Jag väger 67kg och har lagt mitt proteinintag på ca 100g, kolhydrater på ca 180g och fett på ca 40g. Är detta en bra fördelning eller skall jag ändra på något. Stillasittande jobb och tränar enligt din bok ca 2-3ggr/vecka, ganska medel mao. Mitt mål är att minska, inte ligga still eller öka.
    Tack för alla råd och pepp!!!
    //Jenny

      1. Det är för att man vill ha proteinet. Det finns i vitan. Jag skulle iaf inte orka 3 hela ägg. Dessutom kanske man föredrar fettet i en annan form. Jag brukar äta ett helt ägg plus tre vitor till frukost – för att få protein som sagt.

    1. Kanske för att hon redan fått i sig tillräckligt med fett till frukosten eller hur hon räknar och bara vill ha proteinet i äggvitan.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..