Höstutmaningen: v 1

God morgon!

Som ni ser så har jag kallat utmaningen för Höstutmaning, varför krångla? :-)

Det hela går ut på – som vanligt- att göra sitt bästa. Oavsett vad man har för utgångspunkt och förutsättningar, man kan alltid alltid anstränga sig till det yttersta. Vi kör i 10 veckor. Tänkte först på 12 men sen vet jag att många blir trötta och slitna efter ett tag. Så 10 it is!

Jag nämnde killer weeks och vet ni vad? Denna vecka blir en killer week. Rivstart om ni vill. Välj själv vad som kan skäras ner och elimineras helt. Jag personligen kör utan socker och sockerersättning (sukrin som jag brukar använda då och då) och all processad mat. Jag äter ju redan rätt så rent men nu blir det ännu mer noga.

Min träning kommer se ut på det sättet:

Måndag intervaller

Tisdag styrka

Onsdag stretch

Torsdag intervaller

Fredag styrka

Lördag off

Söndag intervaller

Måndag styrka

osv.

Som jag nämnde tidigare så blir det en stor utmaning för mig att träna på kvällarna pga inspelningarna. Det passar därför perfekt med korta tunga pass nonstop.

Idag ska jag iväg till mina deltagare och vara där halva dagen men innan dess – inskolning!

Så vad är er plan?

Nu kör vi mamas!

  1. Sofi skriver:

    Kom ju på att jag inte anmält mig.
    Men jag är med, såklart.
    PÅ månddag börjar min pt, tjoho, så spänd.
    Och min plan är;
    -Få igång kb träningen/plankorna
    -fortsätta med mina dagliga morgon pw
    -äta rätt/hitta mina fällor
    Och förstå att detta är för min skull o samtidigt mår alla bra då.

  2. rebecca skriver:

    Jag är med! Även om anmälan kommer in lite sent. Mitt mål att
    fortsätta med kb och intervallträning. 3 resp fem dggr i veckan, hitta variation på kb. Att komma upp till 14kg på alla kb övningar.
    äta mer, äter för lite och oregelbundet och är allmänt ointresserad av mat men ska fan ända attityd.
    Hålla dessa två rutiner trots så sjukt oregelbundet resande och jag hoppas kunna ta med mig min kb denna höst.

    Utöver detta så tänker jag bli grym på att dansa!

  3. Anna B skriver:

    Hejsan jag är också på, har kört sen i maj men har en bit kvar. Det jag har lärt mig är att forstätta fokusera på målet, var Pt online kund o fick ett super enkelt och effektivt mail av Olga ang att ge upp och känna sig tröstlös, på´t igen bara!! Inga undanflykter bara köra.
    Har en dunderförkylning o överansträngd fot ,men fokuserar då mer på¨kost och vila. Sen lägger jag på mer träning igen :) Super nice att vara med er alla.

  4. Jessica skriver:

    Efter att ha inlett sommaren med en inflammation i ena hamstring och knappt kunnat gå är jag nu så supermotiverad att komma tillbaka till gamla, fina vanor med bra kost och regelbunden träning! Schemat är hackigt fram till nästa vecka, men jag gör det jag kan denna vecka, så istället för att tappa kontroll över maten kör jag stenhårt med den och att få in rutiner, rutiner, rutiner..:-))

  5. AnnA skriver:

    härligt med höst! :)
    Jag ska satsa på rutiner!
    tänka träning varje dag = lägga tid på mig själv och min kropp minst 30 min varje dag.
    En dag intervaller
    Två dagar kb + trx (styrka, fettförbränning)
    Två dagar pw
    och två dag härlig vård, tex strech, yoga, hemma spa eller annan själslig/kropps vård.
    Har nu slutat amma och ska lägga om matvanor till mindre socker och kolhydrater. noga med regelbundna mattider
    Målet är att tappa 2cm till i midjan. och regelbundenhet!

    Nu kör vi!!!!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..