Olgas lista del 1!

Här kommer några tips som kan underlätta din resa!

– se till att du får tillräckligt med protein. Folk äter för lite av det

– hitta en dag då du förbereder din mat inför kommande vecka.Jag har tidigare tipsat om söndagar.  Planering är något många har problem med och oftast litar man på”det fixar sig ändå!” Nej det fixar inte sig, det hela slutar ofta med uteblvina mellanmål, en sockrefull proteinbar eller en grande middag på kvällen.

– skit i vågen om du har få kg kvar att gå ner, gå och mätt ditt fett% om nu det betyder något för dig och du vill ha alalt svart på vitt

– ät grönsaker, minst 100 g 2 ggr/dag

– drick vatten! pallar du inte smaken så lägg till apelsinskivor, citronskivor, gurka

– spica din sallad emd äppelcidervinäger, bakterier är rädda för syran!

– vill du komma i ditt livs form? var redo att ge upp vissa saker: tv eller  i vissa mån umgänge med andra. Tänk på att du kommer få många kommentarer om att du överdriver och att det är dags att chilla ner lite.Ingen känner din kropp som du gör, ingen annan vet hur du mår…redo för att bli kärringen mot strömmen?

– var realistisk i det du vill uppnå, det är inte samma sak som att ge upp men lär dig om dina limits

– dröm stort! My god, det kan jag skriva under!

– hitta stöd- hemma, bland kompisar, på nätet. Det räcker med 5 stödjande personer och du är safe.

– förvandlingen sker inte över en natt!

– ha tålamod!

– ta före-bilder, detta kommer hjälpa dig mer än du tror!

– var förberedd på att vissa dagar kommer kännas att man vill lägga av, det är en del av dealen

– gör din hälsa prio nr 1. Vart ska du med allt om hälsan sucks?

– ha A-ction plan men även plan B

– styrketräna

 

  1. Bra lista, men jag håller inte med dig om att de fleta får i sig för lite protein. Väldigt många får i sig minst 2 gram per kg kroppsligt från husmanskost och det räcker. Vi kan inte ta upp stora mängder åt gången.

    Visst mättar protein mer men överskottet är trots allt energi.

  2. Bra lista!

    Men jag har så svårt att få i mig tillräcklig mängd proteiner. Funderar på att ta en genväg med proteinpulver. I så fall, vilken sort ska jag välja? Det finns ju hundratals att välja mellan.

  3. Jag vill äta mer vegetariskt, men har svårt för att variera mitt proteinintag då, någon som har tips på bra proteinrik veggo mat?

  4. Amanda skriver:

    Tack för bra motivations tips!

  5. fiia skriver:

    Hej Olga! Har tusen frågor jag skulle vilja ställa, men börjar med några :) är nu gravid i åttonde månaden med bf 13/3, och är så peppad för träning bara bebisen vill titta ut. Hur länge ska man vänta mer träning efter förlossningen? och hur fungerar din pt via nätet, och vad kostar det? hoppas på svar.
    ps: din blogg är verkligen superpeppande! /fiia

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..