Snabba kostfix!

Här är snabba och bra tips till er som har bråttom men ändå vill äta bra , ha koll på kalorierna, proteinet, näringen och hålla formen:

– ha en bra matbredare, den behöver inte vara stor men som du kan ta med dig oavsett om du är på jobbet eller reser. Så otroligt lätt att göra smoothies på proteinpulver ,kvarg, banan och mjölk. Bara ett exempel. Den här är mycket enkel OCH billig.

– köp färdiga sallader, dvs påsar med spenat, ruccola, säsongmixar

– ha alltid kokta ägg liggandes i kylskåpet. Bättre proteinkälla kan man leta efter.

– ha alltid kycklingbröstfilén liggandes i kylskåpet. Samma som i fallet med äggen: kanonbra proteinkälla med få kalorier.

– ytterligare en ok proteinkälla är från charkuteri : kalkon, rostbiff, skinka. Inte den perfekta proteinkällan pga saltet och tillsatser men ändå ok. Har alltid rostbiff med mig i fall ”jag har inte tid att laga min mat” tillfälle dyker upp.

– gör proteinpannkakor och frys: 2 äggvitor blandas med proteinpulver och steks i kokosolja. That´s it. Servera med äppelbitar- linda in äppelklyftorna i pannkakan.

– ta med frysta bär/frukt/grönsaker- finns många olika kombinationer där ute. Jag personligen gillar frysta körsbär. Jo, inte upptinade men just frysta.

 

 

 

  1. Olga! Jag har köpt din träningsbok för nyblivna mammor, tycker den är så otroligt bra! Jag undrar om det är några av träningsprogrammen man kan träna som gravid? Jag försöker nämligen för tillfället att bli gravid och köpte boken i förebyggande syfte och för att tighta till kroppen sedan min förra graviditet för drygt 2 år sedan. Tack för en superblogg!

  2. Undrar också vilket proteinpulver du skulle rekommendera till ovan recept.
    Har ett DietFuel från MM Sport (vanilj) men har väldigt svårt för bismaken. Skakad ned vatten efter träning är någorlunda ok, men att använda i annat blir mindre bra.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..