Jag kan, du kan.

Att göra fitness till sin livsstil är inte svårt. Sluta överanalysera bara- som många gör. Ska jag göra det eller det? Ska jag äta det eller det? Men hon /han/de äter ju inte så så jag gör istället som han/hon/de istället. Osv.

Står du där och försöker hitta en massa anledningar till att inte borsta tänderna? Är det svårt? Nej. Så vad är skillnaden? Jo, fitness kräver mer av dig, du måste anstränga dig både fysiskt och psykiskt.

Men ok.

Fortsätt att ha det bekvämt och skönt. Men gnäll inte då över att du mår dåligt, inte trivs med dig själv, kläderna sitter illa, du skäms vara bland folk, att du inte orkar leka med dina barn, att det gör ont i ryggen, att det gör ont i knäna, att magen är uppblåst, att du sover dåligt, att du inte orkar gå i trappor, att du inte orkar springa efter bussen, att du inte kan knyta skorna, att du blir andfådd för minsta lilla, att du blir ofta sjuk, att du är deprimerad, att blodtrycket är högt, att du orkar inte stå längre stunder, att folk undrar över om du är gravid, att du skäms vara naken inför din man, att du skäms ha din bikini på.
Eller så tar du ditt ass och rör på den och tar hand om din kropp för att du är skyldig både dig själv men din familj och dina barn. Alla förtjänar en frisk mamma, fru,dotter. men även för att kunna bocka av varenda punkt : ja, jag KAN visst!

  1. Du har nog inte själv barn eftersom du inte verkar ha nån aning om hur tidskrävande det är och hur lite sömn man får. träning på det? nej tack, kanske när de är lite äldre sover på nätterna och man inte behöver bära dem hela dagarna.

    1. Sofia. Olga har fem barn varav de sista är tvillingar. Sluta kom med ursäkter, du har väl en partner som kan ta hand om ungarna ett par timmar i veckan så att du kan träna på vardagsrumsgolvet.

    2. Bu !

      Sluta gnäll och rör på fläsket. Om man har barn så RÖR man på sig mer! man måste hela tiden jaga ungar, så visst får du GRATIS motion! ta tag i din diet i stället så går det åt rätt håll

      Olgas inlägg måste ha gett dig något eftersom du tog åt dig,dvs ditt dåliga samvete

  2. Hej Olga! För en som precis upptäckt styrketräning (har nästan bara tränat kondition tidigare) – hur mkt kondition tycker du att man ska få in i veckan? jag tränar styrka ca 3 ggr/vecka, och märker att även om jag inte direkt har ngt överskott på fett skulle vilja bli lite mer ”slimmad”. Tips?

  3. Hej, Har köpt din bok den verkar mkt bra. Har tränat mamma bootcamp i tre mån. På vilket steg i din bok tkr du att jag ska starta? Tack för svar :).

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..