Hur vill du se ut?

Här ser ni tjejer med muskler. De har olika mycket muskelmassa och självklart olika looks.

En sak är säker dock: oavsett looken så har dessa tjejer lagt mycket tid på styrketräning- både bikinitjejer, fitnesstjejen, crossfittjejen, body buildingtjejen. Dessa muskler växer inte bara så här, över en natt så no worries att det blir för mycket på en gång.

Ett tips dock är att börja styrketräna, bara börja! Börja få muskelmassa och sen avgör själv om det är dags att stanna vid en viss look. Sen kan man alltid underhålla det man skaffat sig. Men ingen styrketräning=inga muskler. Inga muskler=slapp kropp utan former.

  1. Har alltid kört 30 min uppvärmning på crosstrainern eller cykel innan jag börjar med styrketräningen, men efter att jag har läst att cardio och styrketräning ihop bygger inga muskler, börjar jag undra om jag gör fel?

    1. Som jag förstått det så avstannar muskelproteinsyntesen av cardio och man bör därför separera dessa delar och kanske köra ett pass på morgonen och ett på kvällen eller varannan dag. Det står en hel del på t.ex. http://www.styrkelabbet.se och siten Träningslära.

  2. Och alla är under 40?! Skulle vara kul med bilder på 40-50+ någon gång. Men det här är väl inte rätt forum förstås. Jag är 55 och även om jag är fit och ser snygg ut, så är det ändå lite jobbigt att hela tiden se bara unga. Kan ju också vara så att äldre kvinnor inte så gärna lägger upp bikinibilder på sig själva. Kanske för att man är förståndigare och inte vill fläka ut sig hur som helst. Eller för att man inte står sig i konkurrensen?!

    1. eller så finns det få fit kvinnor i den åldersgruppen 50?. Jag har sett bara en här i Sverige och hon är 70. Och sen-känner du ngn i den ålder sm har Instagram? inte jag.
      Jag är 40 själv och lägger ut bilderna, inga probs.

  3. Åh, vilka härliga inspirerande bilder!
    Undrar om du kan lugna mig lite Olga.
    Tränar styrketräning enligt ett 4-split schema. Endast lite intensiv cardio efter passet, t.ex. 5 min rodd. Allt enligt ett schema jag fått.
    Samtidigt äter jag mycket protein, äter inte för stora portioner och har dragit ner något på kolhydraterna och äter bra kolhydrater.
    Märker att jag är fastare i kroppen och att musklerna syns mer, men jag går inte ner i vikt. Väger fortfarande ungefär detsamma som innan, ca 63-64 kg till mina 167 cm. Bör jag oroa mig? Alla ”viktsidor” menar ju att man ska väga sig varje vecka, men det är ju inte särskilt inspirerande för mig :/

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..