Världens bästa löpartips!

lopartips

Finns det en sak jag mycket gärna slipper som löpare så är det skador.

För det är ju springa vi vill syssla med, inte träna alternativt på grund av skador – eller hur?

Då ska jag dela med mig av något som jag tycker kan vara världens bästa löpartips. Det låter kanske simpelt och ointressant för dem som ständigt vill ligga på gränsen och till varje pris pusha sig till bättre tider. Men för oss andra som inte behöver ge allt hela tiden utan tränar för bättre hälsa, vi har stor nytta av det här tipset.

Så, hur lyder tipset då? Jo, här kommer det:

”Spring bara så länge du kan bibehålla en bra teknik. Känner du att steget börjar kännas ‘klampigt’ och måste ’riva och slita’ dig fram? Sänk farten eller promenera en stund.”

Oslagbart tips, jag lovar!

(Foto bilden ovan: Emma Shevtzoff)

  1. Birgit skriver:

    Tack för tipset! Det ska jag försöka komma ihåg!

  2. Cessan skriver:

    Jag är 60,+ jag har en historia av bmi ligger runt 15. Sommaren 14 fick jag en stroke, jag klarade mig utan men, tack och lov. Jag tränar, både litet styrka och löpträning. Jag tränar oftast inomhus på löpband eftersom jag inte klarar av kyla. Jag tycker att jag har hamnat på en platå, jag ligger på 4 km på 6.4 km/h. För Dig är det säkert dåligt, men har Du några tips för att jag skall kunna komma vidare eller skall jag nöja mig vid min ålder. Jag är liten, 150 cm, så då kan man kanske inte komma upp i de högre hastigheterna. Tacksam för Din synpunkt.

  3. Annika skriver:

    Att gå några meter må kännas som ett nederlag, men det kan betyda att man orkar nån kilometer till. Bra tips Petra!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..