Klämmer ur det sista av Sverige

Hej godingar!

Som rubriken lyder så passar vi på att njuta av de här sista dagarna i Sverige för denna gången. På tisdag går flyget hem till Nashville, och även om det ska bli meganice att komma hem till sitt eget och få tillbaks lite rutiner, så vill vi njuta så mycket vi kan av allt som detta landet har att erbjuda. Där bland barnvakter i form av mina föräldrar ❤️

Så, igår morse tog jag och Austin bussen upp till Stockholm för att spendera ett par dagar här. Stockholm kommer för alltid ha en speciell plats i våra hjärtan. Det var liksom här jag bodde när vi började prata med varann, och det var här åt den där sjukt stela första frukosten tillsammans på Urban Deli Nytorget, efter att han landat med flyget tidigt på morgonen den 2 januari 2014. Så vi försöker göra en tradition av att åka hit varje gång vi är hemma!

Efter att vi checkat in på hotellet i Skanstull vandrade vi till Nytorget för brunch, och sedan strosade vi bara runt lite. Tog såklart en sväng till Betón och kikade lite.

Förutom alla dögulliga små moccasiner och napphållare Petra som äger butiken designar, så finns det ett väldigt kurerat sortiment av fina böcker, kläder, leksaker och andra små barnartiklar i toppkvalitet. Om ni inte känner till butiken så är den ett måste om ni är på Södermalm!

Därefter gick vi tillbaks till hotellet, gick till deras spa en stund och tog ett litet dopp i poolen och solade lite grann. Sedan gjorde vi oss iordning och Austin åkte till en kille för att göra lite musik, och jag mötte upp mina kompisar Lina och Fanny på Nytorget 6. Vi (och Sofia som tyvärr inte kunde vara med) lärde känna varann när vi pluggade i Kalmar, och har egentligen inte setts mer än på vårt bröllop sedan vi tog examen för fem (!!!) år sedan. Så, det var såååå roligt att träffas igen och vi hade tydligen saker att prata om ända fram till midnatt. Så kul!

Just nu sitter vi på il caffè vid Nytorget (mycket Nytorget i detta inlägget!) och jobbar lite, ska ta en sväng upp till Sturegallerian och Babyshopbutiken för att hämta ut ett paket med något nytt till Ivy. Visar er i ett annat inlägg vad det är för något!

Hoppas ni får en fin söndag! Puss!

1. Det är så mysigt att få tid för varandra och vänner!
    Det är något vi alltid försöker göra när vi är i Sverige eller när vi får besök från föräldrar och svärföräldrar 🙂

2. Åh, vad härligt att ni fick ha tid för bara er två! Behövs verkligen, speciellt när man har barn 🙌🏼

En tanke dök upp i huvudet när jag läste inlägget, hur träffades Austin och du? Du har säkert skrivit om detta tidigare? ☺️

1. Ja men eller hur är det så! 🙂
      Jag kan inte minnas när jag senast skrev om det, men vet att jag tänkt att jag ska göra ett inlägg om det om inte annat. Håll utkik! 😀

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida