Sri Lanka levererar!

Heeeeeeeej från SRI LANKAAAAAA!☀️🌴😍 Har inte kunnat uppdatera förrän nu. Vi hade en rätt så rejält kaosig resa hit då en übertät dimma i Dubai (där vi skulle byta flyg) gjorde så att vi inte fick landa där. Efter att ha cirkulerat uppe i luften toklänge fick vi äntligen gå ner, men då hade vi missat vårt anslutande plan till Colombo.

På nåt mirakulöst sätt lyckades vi ändå få plats på ett plan till Maldiverna (flera andra var tvungna att spendera natten i Dubai, tror vi kanske fick extra fin behandling för att vi har barn?), och efter att ha suttit fast i flygplanet (fick inte lämna det) på Maldivernas flygplats i ett gäng timmar kunde vi äntligen åka vidare till Colombo.

Så rejält försenade och med allas mat- å sovklockor ordentligt omruskade (till slut visste man liksom knappt vad som var upp å ner eller om det var morgon eller kväll) kom vi äntligen fram. Och OJ VAD DET VART VÄRT ALLT STÖKÅBÖK!🙌🏻

Huset vi bor i är superhärligt och ligger precis vid en sjö, så utsikten är magisk. Vi har badat som tokar i poolen (ovan leks det motorbåt), spanat på gigantiska varaner som slinker runt i trädgården och njutit av PERFEKT väder.

Det har varit molnigt vilket är optimalt eftersom värmen håller sig i schack då. Det är runt 29/30 grader, vilket innebär att man orkar gå och röra sig och liksom inte handikappas av värmen.

Vi bor i Koggala på Södra Sri Lanka, och i går när vi tog en tuktuk ner till stranden som ligger fem minuter bort blev vi så sjukt glada.

Stranden här är PERFEKT. Vit, len sand, vackra palmer och varmt hav. Och dessutom alldeles LAGOM befolkad. Det finns några restauranger utspridda här å där (perfekt, så att man kan käka lurre på stranden), kanske tio solstolar och ett fåtal andra mänskor.

Nu är det såklart inte högsäsong, men det känns verkligen som att det här stället är den perfekta mixen av lite lagom turism så att man kan ta en solnedgångsdrink på ett härligt strandställe på kvällen, utan att vara på något sätt överbefolkat eller överexploaterat.

Gårdagen spenderades därför på denna underbara strand. Vi spelade fotboll…

…lekte ”kast med liten groda”…

…igen…

…och igen…

…och IGEEEEEEN!

Vi åt en härlig lurre på stranden och drack mängder av citronlemonad…

…gick på upptäcktsfärd och hittade krabbor, kokosnötter och fiskebåtar…

…sen avslutade vi denna första ljuvliga dag med att dricka bananmilkshakes i solnedgången…

…och MYSA, såklart.💘

Innan vi tog en tuktuk tillbaks till huset hann vi också med en rejäl festmiddag på stranden, bestående av pinfärsk nyfångad hummer. En sjukt fin första dag.🙌🏻 Sri Lanka har verkligen levererat!

Nu ska jag slinka ut till resten av gänget och joina dem vid poolen, så får vi se vart den här dagen tar vägen. Häng med på Insta Stories om ni vill!🌴