Stoltheten när man investerar i sig själv

 

I dag gick jag sista gången hos magiskt braiga PT-Robert innan förlossningen. Trodde ALDRIG NÅGONSIN att jag skulle säga detta om NÅGON TYP AV FYSISK AKTIVITET, men jag längtar redan tillbaka till det där gymmet. 💪🏻✨

”Den som aldrig har tid att träna kommer förr eller senare vara tvungen att ta sig tid för att vara sjuk.”

Jag har mått SÅ BRA av att träna. Dels för att jag såklart stärkt upp viktiga muskelgrupper som hjälpt mig under den här ganska tunga preggofieringen, och som kommer fortsätta hjälpa mig efteråt när det är mycket bärande och annat slitigt som kroppen utsätts för. Men den kanske största vinningen av mina fredagssessions på gymmet är känslan av att jag INVESTERAT I MIG SJÄLV. Att jag ÄNTLIGEN tagit mig tid att göra något som är genuint BRA – för MIG. Det har skapat en stolthet, en tacksamhet – och en vilja att fortsätta känna att jag genom att inte längre ta kroppen för given stärker mig själv både fysiskt och psykiskt. 💘 (Skönaste preggoträningskläderna från GlamMom.se.)

När jag var hos Robert i dag filmade vi de tre övningar som legat till grund för min träning under graviditetsmånaderna. De är superenkla, går snabbt att göra, man kan göra dem hemma utan att behöva varken gå till gym eller köpa dyra redskap. Träning är såklart individuellt och bör allra helst utgå ifrån just dina förutsättningar och din hälsosituation, men dessa tre övningar är generellt sett väldigt bra för gravidisar. Tänkte att jag skulle sätta ihop det vi filmade, göra ett lättförståeligt klipp och lägga upp här i el bloggo. Skulle ni gilla det?☀️

  1. Anna skriver:

    Ja jättegärna övningar för gravida! Vore toppen tycker en preggo som känner behov av att bygga upp kroppen!

  2. Sara skriver:

    Hej! Du pratade ett tag lite om din flygrädsla och jag har för mig att du utlovade ett inlägg om tips på bra läsning inför en flygning! Vore jättekul om du ville dela med dig av det!

    1. Ja, det lovade jag ju! Har några braiga tips och artiklar jag ska dela med mig, av, inlägget står på Att Göra-listan, så det kommer! 🙂

  3. Lina skriver:

    Absolut! Gör gärna det samma sen när du kommer igång med träningen efter graviditeten. Är ju lite lurigt att dra igång igen med ”ny” kropp. Lycka till med förlossningen! Spännande att följa 🙂 Kram

    1. Det kan jag absolut göra! Vi ska köra igång med lite rehabträning när kroppen tillåter, ska tipsa i bloggen då om hur vi gör. 🙂

  4. Jag är som du, trode aldrig att jag skulle höra mig säga att jag vill träna, inte säga måste träna som det var innan. Men så träffade jag på yogan och det är som att kroppen ber mig göra det. Helt underbart och jag kan inte vara utan det nu!

    1. Vad coolt! det handlar väl om att hitta något som verkligen motiverar en och som man genuint tycker om. Heja dig och bra jobbat! <3 😀

  5. Jennie skriver:

    Ville bara önska dej lycka till nu när bebis snart kommer och att allt ska gå bra med kjesarsnittet. Kram ❤

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..