Ny hårfärg – gör om, gör rätt!

 

Tadaa! Såhär ser jag numera ut i håret efter gårdagens tillfixning hos frisören. SÅ NÖJD! 💁🏼‍♀️

Bilden till vänster tog jag ju i går, då var jag mindre nöjd. Kände mig som en tanta, som sagt. Inget fel på färgen egentligen, men bara inte alls det jag hade tänkt (och visat upp som inspiration).

Det var första gången jag gick hos just den här frisören, och jag vill verkligen ge henne cred för att hon hanterade situationen så sjukt bra (att jag inte kände mig 100% nöjd alltså). Hon hajade absolut vad jag menade, och erbjöd på studs en ny tid för att kirra en blondare kalufs som självklart ingick i det pris jag redan betalat.

Var alltså tillbaks hos henne i går kväll, och på mindre än en timma trollade hon fram ovan färg som jag ÄLSKAR. Så grymt bra hanterat! 👏🏻😍 TACK bästa Julia!

Och just det där med hur man som företag hanterar kritik var något vi var så sjukt noggranna med när jag drev GlamMom. Var det någon kund som inte var 100% nöjd gjorde vi allt som stod i vår makt för att hon skulle bli det. Utan knussel. För saken är den, att en kund som till en början är missnöjd kan faktiskt bli ÄNNU nöjdare än en kund som är 100% nöjd redan från början – beroende på hur man hanterar missnöjet.

Blir man som betalande kund förstådd och erbjuden en bra lösning, leder det ofta till att man uppskattar den tjänst eller vara man köpt lite extra. Just eftersom företaget visat sig måna om en, och gått the extra mile för att man ska komma ut glad och nöjd på andra sidan köpet. Blir man däremot ifrågasatt, misstänkliggjord (”HAAAAR du verkligen tvättat den här i bara 30 grader?”) och känner ett motstånd från företaget att rätta till det som blivit fel, är det lätt att bli irriterad, besviken och direkt aggressiv gentemot företaget. Något som företaget garanterat INTE tjänar på, eftersom kunden kommer sprida sina känslor vidare till andra potentiella köpare.

Tips tips alltså till er som driver företag – en missnöjd kund är en chans att få en ÄNNU mer nöjd och ÄNNU mer trogen kund, än någon som var 100% nöjd från början. Förutsatt att missnöjet hanteras på bästa sätt. 👍🏻💘

  1. Emilia skriver:

    Tyckte båda hårfärgerna var jättevackra och passade dig superbra!

  2. Sandra skriver:

    Hej Bästa Vanja!! <3
    Nu har du fullt upp med BETYDLIGT viktigare saker än läsa min fråga, men om du läser detta om ngn dag/vecka/månad framöver och känner för att svara så undrar jag: vad exakt (eller inte exakt men) gjorde frisören för att få håret ljusare än försök nr 1?
    Har ALLTID fått typ grå/cendré färgat hår när jag,exakt som du, visat en inspo bild med ngn tokblond brutta. Jag har ngn gång frågat varför de gjort mig så mörk när målet var superljust och de har då svarat att det går inte att få det så ljust som på bilden utan det är retuscherat. Och om jag är missnöjd får jag färga/bleka om igen om ngn månad för det går inte att ändra direkt..? Såklart kan processen sett helt annorlunda ut för dej men kände ändå lite hopp om frisören kunde ändra din färg totalt sådär snabbt! Å undrar då såklart vilken mirakel metod hon använt! 🙂
    Tack för all tid du lägger ner för oss följare!!
    Stor kram

    1. hej ullo. har bara en hand stt skriva med så svaret blir lite stolpigt haha (ammar samtidigt). tyvker det låter märkligt att de säger att bilden du vusar är retuschad? Nu vet ju inte jag hur ditt hår ser ut voch jag är ingen frisör, men en bra frisör kan kirra det mesta. förtst gjptdrde mnin frtisör floieslngoor som hon sen la en toning på för att få mer sandfärgad. Det var ffa toningen som gjorde håret mrkare. sä närjag kom tillbaka löste hn upp toningen och la på blekningen igen, denna gång utan folie, och då blev det tokfint. Låter lite som att du sksa byta frsisör tyckerjag. 😉

  3. Lotta skriver:

    Åh, fint! Kan du inte visa hela den här outfiten? Så nyfiken på hur det ser ut 😊

    1. Det går inte, för blusen räckte inte över magen! 😂 Fint på bild men tyvärr inte i verkligeheten. Planerar att ha den med ljusa jeans med hög midja när bebisen är ute dock, då ska jag visa. 🙂

      1. Lotta skriver:

        Hahaha! 😂 Åhnej så typiskt! Är nämligen också gravid (fast lååångt efter dig) så tänkte att det hade varit perfekt om den här blusen funkar bra med mage! Haha typiskt. Då får den nog stanna kvar i butiken. Men ser fram emot att se den ändå, den passar dig så bra!

  4. Tove skriver:

    Knäppt! Jag provade samma frisör- Julia för första gången för bara någon vecka sedan och var supernöjd. Kul!!

    1. Oj, världen är liten! Jag är också supernöjd, Julia är en verklig grymming! 😀

  5. Vaaaart kommer de guldiga örhängena ifrån? 😍

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..